Kwaliteitsbeleid

Cenzo heeft een gedegen en beproefd kwaliteitsbeleid. Dit beleid omvat de volgende elementen:

 

Totaalpakket

    • Aangesloten zorgverleners en partners opereren volgens de richtlijnen van het Cenzo-formuleboek. Hierin staan heldere zakelijke voorwaarden zoals kwaliteitseisen aan de bedrijfsmatige praktijkvoering en criteria waaraan de samenwerking met opdrachtgevers moet voldoen.
    • Meten én verbeteren: ons kwaliteitsbeleid levert voordeel voor alle betrokkenen. Cenzo is ISO 9001:2015 gecertificeerd en conform de ABR (Achmea Beoordelings Richtlijn) gecertificeerd.
    • Cenzo heeft het predicaat Netwerk Keurmerk Basis GGZ; dit houdt in dat alle bij Cenzo aangesloten GZ-psychologen individueel het Keurmerk Basis GGZ dragen. Met het Keurmerk Basis GGZ tonen wij aan dat wij erkent worden als vooruitstrevend zorgaanbieder die samenwerkt aan kwaliteit en kortdurend generalistisch behandelen.
    • Cenzo biedt werkgevers en cliënten uitsluitend juist geschoolde en geregistreerde zorgprofessionals zoals psychologen van Arbeid en Gezondheid NIP (A&G-psychologen NIP),  Gezondheidszorgpsychologen (GZ-psychologen) en ICF geschoolde en geregistreerde mental coaches. Een sterke combinatie omdat veel klanten re-integratie belangrijk vinden en tevens het risico op het ontwikkelen van gezondheidsklachten in hun organisatie willen verlagen. Ook medewerkers willen terugval voorkomen. De aard van de functie, taken en relatie met leidinggevende kunnen werkgerelateerde klachten veroorzaken. Hier houden Cenzo-zorgprofessionals rekening mee.
    • Gefaciliteerd vanuit de Cenzo-Academie volgen de aangesloten zorgprofessionals jaarlijks verplichte en door de beroepsgroep geaccrediteerde opleidingen. Zodoende voldoen zij aan de voorwaarden van de beroepsvereniging en beschikken zij over actuele kennis over behandelmethoden, wet- en regelgeving, het zorgstelsel, cliënttevredenheid, klantenbehoeften en praktijkvoering.
    • Het landelijke automatiseringssysteem van Cenzo levert inzicht in het gemiddeld aantal sessies, kans op herstel, trajectduur, cliënttevredenheid, etcetera.
    • Cenzo-zorgprofessionals zijn georganiseerd in regio’s. Elke regio heeft een intervisiegroep die periodiek de onderlinge resultaten bespreekt. Onder toezicht van een inhoudelijk deskundige coördinator wordt kennis uitgewisseld en worden vakinhoudelijke adviezen gegeven. Tevens wordt gecontroleerd in hoeverre verbeterpunten zijn gerealiseerd. Zodoende is de kwaliteit van onze dienstverlening in ruim tien jaar geoptimaliseerd.
    • Cenzo voldoet volledig aan privacy wetgeving en de geldende wetgeving binnen de gezondheidszorg.
    • Een Raad van Toezicht bewaakt de kwaliteit van de dienstverlening.
    • Een transparante klachtenprocedure en onafhankelijke klachtencommissie beschermen de belangen van de cliënt.
    • De resultaatgerichte werkwijze, afgestemd op de medewerker heeft effect, aangetoond door onafhankelijk onderzoek. Zo blijkt uit de hoge cliënttevredenheid met een gemiddeld rapportcijfer 8,2. Bij 81% van de medewerkers die door een Cenzo-psycholoog zijn behandeld nemen de klachten af; 84% hervat het werk tijdens de behandeling. Bekijk het Jaarrapport 2019 (pdf) met alle resultaten van de Cenzo-psychologen.

 

Revisiedatum: 7-09-2020

Door deze site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring te bieden. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten